|
Cilj obeležavanja ove nedelje je da: - stvori i razvije društvenu svest o značaju i prednostima dojenja i time unapredi zaštitu zdravlja majke i deteta
- se ukaže na vitalnu ulogu dojenja u kriznim situacijama širom sveta,
- naglasi potrebu za aktivnom zaštitom i podršku dojenju kako pre, tako i za vreme kriznih situacija,
- informiše majke, zastupnice i savetnice dojilja, zajednice, zdravstvene radnike, Vlade Republike Srbije, donatore i medije kako i na koji način mogu da aktivno pruže podršku dojenju koje ponekad može biti spasonosno za veliki broj dece tokom različitih kriznih i vanrednih situacija.
Dojenje dobija na značaju u kriznim situacijama, kao sto su ratovi, elementarne nepogode ili svetska ekonomska kriza. Preporučuje se da bebe počnu da sisaju već tokom prvog sata po rođenju, a da u prvih šest meseci majčino mleko bude njihova jedina hrana. Na osnovu višegodišnjih istraživanja Svetska zdravstvena organizacija tvrdi da prirodno mleko sadrži hranljive sastojke koji podstiču detetov imunitet. Bebe koje piju majčino mleko imaju tri puta veće šanse da prežive od ostalih novorođenčadi tj. tri puta je manji rizik od sindroma iznenadne smrti odojčeta. Dojenje smanjuje rizik od nastanka teških bolesti dece i majki koje doje Dojene bebe imaju bolji vid, retko dobijaju alergije, ekceme i anemije, ređe pate od srčanih oboljenja i dva puta ređe obolevaju od šećerne bolesti. Majčino mleko smanjuje pojavu dijareje kod dece, ali i oboljenja vezana za uho, grlo, nos kao i za respiratorni sistem. Takođe ono je bogato vitaminom A, koji štiti oči i smanjuje opasnost od infekcije. Majčino mleko štiti od opasnih bolesti u kasnijim godinama, smanjuje rizik od malignih bolesti, ateroskleroze, povećanog holesterola i triglicerida. Istraživanja pokazuju da je dojenje vrlo korisno i za mame jer pomaže u regulisanju telesne težine nakon porođaja, smanjuje rizik od osteoporoze, raka materice i jajnika, a za samo tri meseca dojenja čak za 50 % se umanjuje rizik od pojave karcinoma dojke. |